Żegnamy Jelcze, czekamy na „nowe”

Pierwszy kwartał 2015 roku przyniósł wiele zmian w skarżyskim MKS. Na początku lutego Rada Nadzorcza na stanowisko Prezesa MKS powołała 32-letniego Bartosza Iskrę, odwołując tym samym Jerzego Marka Gajewskiego. Nowy prezes rozpocząć chcę falę zmian, których głównym powodem jest zły stan finansów miejskiego przedsiębiorstwa. Wśród tych zmian planowana jest także wymiana części floty…

Pod koniec lutego na stronie internetowej przewoźnika pojawiło się ogłoszenie o sprzedaży 6 sztuk używanych autobusów. Wśród nich znalazło się pięć Jelczy PR110M oraz jeden Jelcz M081MB „Vero”. Wystawione zostały autobusy o numerach taborowych #333, #369, #371, #372, #373 oraz #422. O ile plany sprzedaży sprawiającego problemy #422 pojawiły się już kilka miesięcy temu, o tyle sprzedaż ponad 50% skarżyskich „peerek” jest dużym zaskoczeniem – szczególnie, że autobusy te w ciągu ostatnich lat przeszły generalne remonty i nie sprawiały żadnych problemów eksploatacyjnych.
Sprzedaż używanych Jelczy
Warto zwrócić uwagę, że na liście widnieje najstarszy skarżyski Jelcz PR110M – wyprodukowany został on w 1986 roku i według naszych danych przez 29 lat eksploatacji po drogach Skarżyska przejechał on już ponad milion kilometrów!

W ramach uzupełnienia parku taborowego, MKS planuje także zakup dwóch używanych autobusów. Według zapytania ofertowego dostępnego na stronie internetowej przewoźnika, powinny być to niskopodłogowe autobusy marki Neoplan, wyprodukowane po 1999 roku, o przebiegu nie większym niż 500 tys. kilometrów. Nie podano niestety informacji na temat długości pojazdów oraz tego, jaką powinny pomieścić ilość pasażerów… Zainteresowani oferty składać mogą do 9 marca 2015r. do godziny 10:00.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie będzie widoczny. Pola oznaczone * są obowiązkowe.

*

*